Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Dyskusja problemowa „Jak uratować Ziemię?” – Metody aktywne w grupie IV

W tym tygodniu zajmowaliśmy się kolejnym ważnym tematem – jak uratować Ziemię. Najpierw dzieci przypomniały sobie zasady segregowania śmieci. Następnie zgłębiały trudniejsze zagadnienia – dowiedziały się, jak długo mogą się rozkładać różne odpady oraz czym jest i jak powstaje smog. Dzieci początkowo myliły smog ze…smokiem, ale to tylko spowodowało dogłębne rozpatrzenie tematu…Przedszkolaki zastanawiały się, jak same mogą dbać o środowisko. Niektóre propozycje wprowadziliśmy w życie w naszym przedszkolu. Najfajniejsze jednak były zabawy metodami aktywnymi, dzięki którym objechaliśmy a właściwie to oblecieliśmy całą naszą planetę, przeżywając zabawne przygody. Jedno wiemy na pewno – nasza Ziemia jest piękna i taką właśnie przedstawiliśmy ją w naszych pracach plastycznych… co prawda trochę farby pozostało na naszych bluzeczkach, ale kto by się tym przejmował…