Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Nauczyciele - specjaliści w roku szkolnym 2024/2025:
Aneta Larek - pedagog specjalny - kontakt  anetal100@wp.pl
Anna Kałużna - logopeda - kontakt  aniapawl5@gmail.com
Małgorzata Gaworska - Pietrzak - terapeuta pedagogiczny - kontakt  magapi@interia.pl
Magdalena Janiak - psycholog - kontakt  psycholog.janiak@gmail.com 

KAMPANIA UWAŻNI RODZICE - zapraszamy do obejrzenia i poczytania

Kampania „Uważni Rodzice” zwraca uwagę na kluczową rolę rodzicielskiej uważności w ochronie dzieci przed zagrożeniami online.

Przekazy kampanii koncentrują się na problemie uwodzenia dzieci w sieci. Jest to zjawisko oparte na manipulacji mającej na celu nakłonienie dziecka do tworzenia materiałów o charakterze erotycznym, a czasem również do spotkania i wykorzystania seksualnego. Sprawcy manipulacji online na swoje ofiary wybierają zazwyczaj dzieci potrzebujące uwagi, docenienia, uznania swojej wartości i samotnie mierzące się z problemami. Pozorne wsparcie dziecka przez sprawcę staje się często mechanizmem uwikłania w zagrażającą relację.

Dzieci, których rodzice znajdują czas na rozmowę, są uważni na zachowanie dziecka, potrafią dostrzec jego potrzeby i umiejętnie wychodzą im na przeciw, w dużo mniejszym stopniu są narażone na manipulację, również w sieci. Dlatego hasło kampanii brzmi: „Rodzicielstwo to wyzwanie. Uważaj, żeby czegoś nie przegapić”, a materiały towarzyszące akcji – broszura, strona internetowa, artykuły w prasie i internecie oraz scenariusze zajęć – pokazują, czym jest uważne rodzicielstwo i jak zadbać o bezpieczeństwo dziecka online.

Kampania „Uważni Rodzice” jest realizowana przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę (FDDS) w ramach działań Polskiego Centrum Programu Safer Internet. Głównym partnerem akcji jest Fundacja Orange. Patronat nad kampanią objęła Policja. Działania współfinansowane są ze środków fundacji OAK.

Głównym elementem kampanii jest film udostępniany w sieci w pełnej wersji (105 sek.) oraz w wybranych stacjach telewizyjnych w wersji 30-sekundowej.

Kampania UWAŻNI RODZICE

Debata: Uważne rodzicielstwo-od idei do działania

5 WAŻNYCH PYTAŃ DO SWOICH DZIECI, ZANIM BĘDZIE ZA PÓŹNO...

Dobra komunikacja w relacji rodzic-dziecko jest podstawą wychowania. Zatem zadajmy dzieciom pytania ważne, zanim będzie za późno:

1.O czym najwięcej myślisz?

2.Co sprawia, że czujesz się doceniony i kochany?

3.Co najbardziej cię martwi?

4.Co chciałbyś zmienić w swoim życiu?

5.Jakie są twoje ulubione wspomnienia z naszego wspólnego czasu?

Zadawaj je niejednokrotnie….:)

FILM - WsPomagamy - nasz gabinet terapeutyczny

Przedstawiamy Państwu krótki zarys zabaw i ćwiczeń odbywających się w ramach wspierania dzieci objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną w przedszkolu. Jak zobaczycie jest nam bardzo kolorowo i...miło!

Nasze dziecko ma trudności w uświadamianiu sobie i nazywaniu stosunków przestrzennych? Możemy z nim poćwiczyć!

Zauważamy, że nasze dziecko:

  • słabo rozumie takie określenia jak: na, pod, w, za, obok, przed,
  • rysuje gorzej od swoich rówieśników ( na rysunku występuje mała liczba szczegółów, człowiek większy od domu),
  • pisząc szlaczki nie mieści się w liniach,
  • pisze pismem „lustrzanym”,
  • myli w pisaniu literki: p – g, d – b, b – g, d – g, p – b, u – n...polecamy następujące ćwiczenia:

 Propozycje zabaw w domu rodzinnym [.docx, 15.31 kB]

Dlaczego ważny jest prawidłowy chwyt pisarski? Tak prozaiczna czynność jak rysowanie, w późniejszych latach - pisanie, potrafi czasem spędzić sen z powiek wyczulonego rodzica. Zależy nam na tym aby nasze dziecko prawidłowo trzymało kredkę czy ołówek, a doświadczenia uczą, że z roku na rok ta umiejętność sprawia dzieciom coraz więcej trudności. Cóż, żyjemy w czasach wszędobylskiej elektroniki…Polecam do przeczytania fragment blogu kreatywnewrota.pl z świetnie ujętym tematem prawidłowej techniki pisania naszych dzieci...

https://kreatywnewrota.pl/rozwoj-i-rodzaje-chwytu-pisarskiego/#page-content

Propozycje zabaw z terapii ręki do pracy w domu [.pdf, 368.36 kB]

Koordynacja wzrokowo-ruchowa...Kiedy słyszymy, że nasze dziecko ma zburzoną koordynację wzrokowo-ruchową to możemy dziecku pomóc przy pomocy zabaw domowych. Przedszkole doskonale wie jakie to ważne i zachęcamy Was Drodzy Rodzice do wspierania naszych działań. Kilka propozycji znajdziecie poniżej:)

Koordynacja wzrokowo-ruchowa? Jak to zrobić? [.pdf, 156.17 kB]

Kuferek zabaw dla zmęczonych rodziców [.pdf, 103.22 kB]

Niegrzeczne dziecko czy zaburzenia integracji sensorycznej? [.pdf, 47.61 kB]

Dzień Bezpiecznego Internetu [.pdf, 156.36 kB]

 

JAK EKRANY WPŁYWAJĄ NA MÓZG DZIECKA [.pdf, 578.56 kB]

W JAKI SPOSÓB DBAĆ O HIGIENĘ CYFROWĄ [.pdf, 615.32 kB]

Czytaj Książki [.pdf, 130.02 kB]

Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego [.pdf, 175.28 kB]

Umiejętności społeczne naszego dziecka

Radzenie sobie w sytuacjach trudnych [.pdf, 166.91 kB]

Ogólnopolski dzień walki z depresją [.pdf, 143.89 kB]

Emocje [.pdf, 112.27 kB]

Narządy artykulacyjne warto ćwiczyć już od najmłodszych lat. W tym małym pliku znajdziesz wskazówki, co i jak możesz robić, by ćwiczenia nie stały się nudną koniecznością. Dla tych, którzy już ćwiczą trudne głoski (i dla tych, którzy po prostu chcą powtórki lub szukają zajęcia)- mały słowniczek i kilka zadań do wykonania!

Wakacyjna biblioteka dla buzi i języka [.pdf, 5.35 MB]