Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Nauczyciele - specjaliści w roku szkolnym 2024/2025:
Aneta Larek - pedagog specjalny - kontakt  anetal100@wp.pl
Anna Kałużna - logopeda - kontakt  aniapawl5@gmail.com
Małgorzata Gaworska - Pietrzak - terapeuta pedagogiczny - kontakt  magapi@interia.pl
Magdalena Janiak - psycholog - kontakt  psycholog.janiak@gmail.com 

 

5 ważnych pytań do swoich dzieci, zanim będzie za późno…

Dobra komunikacja w relacji rodzic-dziecko jest podstawą wychowania. Zatem zadajmy dzieciom pytania ważne, zanim będzie za późno:

1.O czym najwięcej myślisz?

2.Co sprawia, że czujesz się doceniony i kochany?

3.Co najbardziej cię martwi?

4.Co chciałbyś zmienić w swoim życiu?

5.Jakie są twoje ulubione wspomnienia z naszego wspólnego czasu?

Zadawaj je niejednokrotnie….:)

FILM - WsPomagamy - nasz gabinet terapeutyczny

Przedstawiamy Państwu krótki zarys zabaw i ćwiczeń odbywających się w ramach wspierania dzieci objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną w przedszkolu. Jak zobaczycie jest nam bardzo kolorowo i...miło!

Nasze dziecko ma trudności w uświadamianiu sobie i nazywaniu stosunków przestrzennych? Możemy z nim poćwiczyć!

Zauważamy, że nasze dziecko:

  • słabo rozumie takie określenia jak: na, pod, w, za, obok, przed,
  • rysuje gorzej od swoich rówieśników ( na rysunku występuje mała liczba szczegółów, człowiek większy od domu),
  • pisząc szlaczki nie mieści się w liniach,
  • pisze pismem „lustrzanym”,
  • myli w pisaniu literki: p – g, d – b, b – g, d – g, p – b, u – n...polecamy następujące ćwiczenia:

 Propozycje zabaw w domu rodzinnym

Dlaczego ważny jest prawidłowy chwyt pisarski? Tak prozaiczna czynność jak rysowanie, w późniejszych latach - pisanie, potrafi czasem spędzić sen z powiek wyczulonego rodzica. Zależy nam na tym aby nasze dziecko prawidłowo trzymało kredkę czy ołówek, a doświadczenia uczą, że z roku na rok ta umiejętność sprawia dzieciom coraz więcej trudności. Cóż, żyjemy w czasach wszędobylskiej elektroniki…Polecam do przeczytania fragment blogu kreatywnewrota.pl z świetnie ujętym tematem prawidłowej techniki pisania naszych dzieci...

https://kreatywnewrota.pl/rozwoj-i-rodzaje-chwytu-pisarskiego/#page-content

Propozycje zabaw z terapii ręki do pracy w domu [.pdf, 368.36 kB]

Koordynacja wzrokowo-ruchowa...Kiedy słyszymy, że nasze dziecko ma zburzoną koordynację wzrokowo-ruchową to możemy dziecku pomóc przy pomocy zabaw domowych. Przedszkole doskonale wie jakie to ważne i zachęcamy Was Drodzy Rodzice do wspierania naszych działań. Kilka propozycji znajdziecie poniżej:)

Koordynacja wzrokowo-ruchowa? Jak to zrobić? [.pdf, 156.17 kB]

Kuferek zabaw dla zmęczonych rodziców [.pdf, 103.22 kB]

Niegrzeczne dziecko czy zaburzenia integracji sensorycznej? [.pdf, 47.61 kB]

Dzień Bezpiecznego Internetu [.pdf, 156.36 kB]

 

JAK EKRANY WPŁYWAJĄ NA MÓZG DZIECKA [.pdf, 578.56 kB]

W JAKI SPOSÓB DBAĆ O HIGIENĘ CYFROWĄ [.pdf, 615.32 kB]

Czytaj Książki [.pdf, 130.02 kB]

Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego [.pdf, 175.28 kB]

Umiejętności społeczne naszego dziecka

Radzenie sobie w sytuacjach trudnych [.pdf, 166.91 kB]

Ogólnopolski dzień walki z depresją [.pdf, 143.89 kB]

Emocje [.pdf, 112.27 kB]

Narządy artykulacyjne warto ćwiczyć już od najmłodszych lat. W tym małym pliku znajdziesz wskazówki, co i jak możesz robić, by ćwiczenia nie stały się nudną koniecznością. Dla tych, którzy już ćwiczą trudne głoski (i dla tych, którzy po prostu chcą powtórki lub szukają zajęcia)- mały słowniczek i kilka zadań do wykonania!

Wakacyjna biblioteka dla buzi i języka [.pdf, 5.35 MB]