Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

„Dziwne jajka”, czyli szalone eksperymenty w gr. V

Dzieci już od urodzenia są badaczami i ciekawskimi odkrywcami. Uczą się przez działanie. Aktywność poznawcza jest dla nich rzeczą naturalną, wynikającą z wrodzonej potrzeby wysiłku umysłowego. Każda zabawa badawcza niesie ze sobą ładunek pozytywnych emocji, co wspiera proces uczenia się. Najlepiej bowiem zapamiętujemy to, co nam się miło kojarzy. Działalność badawcza wywiera korzystny wpływ na różne sfery rozwoju dziecka, m.in. sferę aktywności twórczej. Rozwiązując problem różnymi metodami, zależnymi od poziomu rozwoju myślenia, dziecko prowokowane jest do wyciągania wniosków, szukania zależności, określania przyczyn i skutków. Zabawy badawcze, doświadczenia, eksperymenty są okazją do kształtowania się w umyśle dziecka nowych operacji umysłowych takich jak: analiza, synteza, porównywanie i uogólnianie. Przy okazji dzieci rozwijają wytrwałość, koncentrację uwagi i spostrzegawczość. Święta tuż, tuż. Jednym z symboli Świąt Wielkanocnych jest oczywiście jajko. O tym, że jajko to nie tylko pokarm ale też świetny temat do zabawy i eksperymentów przekonały się nasze 4-latki. Jak zbudowane jest jajko? Jak odróżnić jajko gotowane od surowego? W jaki sposób można oddzielić żółtko od białka? Jak jajko dostało się do butelki? Czy jajko umie pływać? Czy jajko potrafi stać „na baczność”? Jak wyglądają jajka pozostawione w herbacie, kawie czy coli i co to ma wspólnego z zębami? Czy da się rozgnieść jajko w dłoni? Co dzieje się z jajkiem moczonym 24 godziny w occie? Na te i wiele innych pytań próbowały odpowiedzieć wychowankowie grupy V w drodze zabaw eksperymentalnych. Głównym celem przeprowadzonych zajęć było rozbudzenie u dzieci ciekawości otaczającym światem, nauczenie ich prowadzenia obserwacji i wyciągania wniosków z przeprowadzonych doświadczeń i eksperymentów oraz rozwijanie zainteresowań poprzez uczestnictwo w zajęciach badawczych.