„First steps with English” – innowacja pedagogiczna w gr. V
Pierwsze zetknięcie się dziecka z językiem obcym powinno być przede wszystkim przyjemnym doświadczeniem, kojarzącym się z ruchem, zabawą, zajęciami plastycznymi, a nie z suchą nauką. Powszechnie wiadomo, że najskuteczniejszą formą pracy z dziećmi jest nauka poprzez działanie i wpływanie na jak największą liczbę zmysłów podczas przyswajania słów i zwrotów. Mając to na uwadze, naukę języka angielskiego nasze 4-latki odbywają poprzez oddziaływanie na wzrok, słuch dotyk a także smak. Równie skuteczne podczas nauczania okazują się metody, które wykorzystują techniki teatralne, gry i zgadywanki językowe, piosenkę oraz zabawę. W pracy wykorzystywana jest wyobraźnia i inwencja twórcza dziecka. Tak więc celem innowacji jest wprowadzenie dziecka w świat nauki języka angielskiego poprzez aktywną zabawę, połączoną z dużą ilością ruchu, atrakcyjne gry, piosenki, rymowanki, historyjki, słuchanie bajek. Różnorodność zabaw i ćwiczeń sprawia, że dzieci zaczynają rozpoznawać i powtarzać angielskie słowa w sposób naturalny i spontaniczny. Głównym założeniem realizowanej innowacji jest uświadomienie dzieciom jakie korzyści niesie znajomość języka angielskiego, do czego później mogą wykorzystać tą umiejętność oraz zachęcenie dzieci do posługiwania się językiem angielskim od najmłodszych lat. Innowacja stanowi uzupełnienie zajęć programowych z języka angielskiego dodatkowymi atrakcyjnymi metodami i formami.