Gimnastyka mózgu w grupie I
Innowacja w grupie I opiera się na założeniach metody kinezjologii edukacyjnej Paula Dennisona. Przyjmuje ona formę gimnastyki mózgu, pobudzania półkul mózgowych. Idzie o połączenie pracy obu półkul i budowanie nowych połączeń pomiędzy komórkami nerwowymi a także integrowanie mózgu z ciałem. Równowaga półkul jest niezbędna, aby przyswajać nowe informacje i działać efektywniej. Dzieci wykonują w formie zabawy naprzemienne ruchy kończyn górnych i dolnych z przekraczaniem środkowej linii ciała. Brzmi poważnie? Kinezjologia edukacyjna wykorzystuje proste i atrakcyjne dla dziecka ćwiczenia fizyczne opracowane w taki sposób, aby zintegrować pracę ciała i umysłu. Gdy mózg jest w stanie równowagi, ożywają naturalne mechanizmy, przywracające harmonię funkcjonowania. W praktyce dzieci wykonują lubiane i zmyślne ruchy Słonia, Kołyski, Motyla, Sowy czy (bardzo ulubioną) pozycję Cooka. Przetwarzają na wszelkie sposoby Leniwe Ósemki…piją wodę, oddychają energetycznie. Niektóre z tych ciekawych systematycznie prowadzonych od kilku miesięcy zajęć obejrzeć można na zdjęciach.