„Grafomotoryka w zabawach ukryta”- podsumowanie innowacji pedagogicznej w grupie I
W roku szkolnym 2024/2025 w grupie I realizowana była innowacja pedagogiczna pt. „Grafomotoryka w zabawach ukryta”. Grafomotoryka, czyli umiejętność pisania i rysowania jest złożonym procesem, na który składa się prawidłowo rozwinięta motoryka mała i duża, odpowiednia kontrola posturalna i siła rąk, płynna praca oczu, prawidłowa koordynacja, zwłaszcza oczu i rąk, oraz prawidłowy odbiór informacji słuchowych. Głównym celem prowadzonej innowacji było: usprawnianie motoryki małej, czyli precyzyjnych ruchów rąk, dłoni i palców; usprawnianie grafomotoryki i prawidłowego chwytu narzędzia pisarskiego; usprawnianie motorki dużej, kontroli posturalnej i koordynacji; wpływanie na wszechstronny rozwój dzieci poprzez stwarzanie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu myślenia, rozwijaniu aktywności twórczej u dzieci pozwalające na kreatywne działania z wykorzystaniem nietypowych pomocy i przyborów. W przypadku dzieci najlepszą formą nauki jest oczywiście zabawa. Dlatego też tematyka zajęć opierała się na wykorzystywaniu nietypowych przyborów, które zachęcały do działania, dały duże możliwości rozwijania kreatywności, wpływały na koncentrację i dostarczały różnorodnych bodźców sensorycznych, a dodatkowo pobudzały ciekawość, wyobraźnię i mobilizowały do aktywności i poszukiwań. Dlatego zapraszamy do galerii zdjęć, by obejrzeć podsumowanie naszych zabaw, gdzie przez cały czas sprytnie ukrywała się grafomotoryka.