„Historia Jasia i Małgosi” -projekt czytelniczy cz. I w grupie VI i VIII
Bajeczna przygoda metodą storyline rozpoczęła się już w sali podczas czytania dzieciom bajki pt. „Jaś i Małgosia” popartej historyjką obrazkową. Magiczny ptaszek przyleciał z bajkową informacją zawartą w liście do naszych starszaków. Dzieci z obu grup wybrały się na spacer do lasu w poszukiwaniu bohaterów bajki. Napotkali na swojej drodze szereg bajkowych poszlak i znaków. Wycieczka nie tylko była bajeczną przygodą, ale również doskonałą okazją do przypomnienia sobie zasad bezpieczeństwa podczas spaceru, a także dostrzeżenia zmian w przyrodzie związkach z nową porą roku. Jak widać metoda storyline łączy w sobie wiele elementów, które występują w innych metodach dydaktycznych: fabułę, odgrywanie ról, narrację, gry dydaktyczne, myślenie, dyskusję grupową, myślenie twórcze oraz problemowe, wizualizację i wiele innych. Po raz kolejny udowodniliśmy, że świat bajek jest niezwykle potrzeby i możemy się dzięki niemu wiele nauczyć.