Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Jesienne kodowanie w grupie IV

Z czym kojarzy nam się jesień? Jesień to przede wszystkim kolorowe liście szeleszczące pod nogami, żołędzie i kasztany spadające z drzew, grzyby w lesie, wiewiórki zbierające orzeszki, jeże szukające schronienia na zimę, parasole i kalosze. Wszystkie te jesienne symbole gościły w grupie IV 4 – latków na zajęciach z kodowania. O zaletach i korzyściach kodowania dla rozwoju dzieci można by mówić wiele. Ta fajna zabawa rozwija spostrzegawczość, wyobraźnię, umiejętność kojarzenia i logicznego myślenia. Dzięki współpracy w parach i grupie kształtuje umiejętności społeczne, radzenia sobie w sytuacjach trudnych. Doskonali percepcję wzrokową, koordynację wzrokowo – ruchową, rozwój manualny, umiejętność rozumienia znaczenia symboli i znaków. Ćwiczy orientację w kierunkach, trenuje pamięć i uczy cierpliwości. Dzieciakom bardzo spodobał się ten rodzaj aktywności. Wyzwolił radość, satysfakcję i zadowolenie z pokonywania trudności. Przedszkolaki nie dość, że pracowały nad skupieniem, koncentracją czy logicznym myśleniem, to utrwaliły także swoją wiedzę przyrodniczą.