Jesienne kodowanie w grupie IV
Z czym kojarzy nam się jesień? Jesień to przede wszystkim kolorowe liście szeleszczące pod nogami, żołędzie i kasztany spadające z drzew, grzyby w lesie, wiewiórki zbierające orzeszki, jeże szukające schronienia na zimę, parasole i kalosze. Wszystkie te jesienne symbole gościły w grupie IV 4 – latków na zajęciach z kodowania. O zaletach i korzyściach kodowania dla rozwoju dzieci można by mówić wiele. Ta fajna zabawa rozwija spostrzegawczość, wyobraźnię, umiejętność kojarzenia i logicznego myślenia. Dzięki współpracy w parach i grupie kształtuje umiejętności społeczne, radzenia sobie w sytuacjach trudnych. Doskonali percepcję wzrokową, koordynację wzrokowo – ruchową, rozwój manualny, umiejętność rozumienia znaczenia symboli i znaków. Ćwiczy orientację w kierunkach, trenuje pamięć i uczy cierpliwości. Dzieciakom bardzo spodobał się ten rodzaj aktywności. Wyzwolił radość, satysfakcję i zadowolenie z pokonywania trudności. Przedszkolaki nie dość, że pracowały nad skupieniem, koncentracją czy logicznym myśleniem, to utrwaliły także swoją wiedzę przyrodniczą.