Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Każdy swoje imię ma… - grupa VII

Pięciolatki grupy VII rozpoczynają swoją przygodę z literkami. Za punkt wyjścia obraliśmy własne imię według metody nauki czytania dr Ireny Majchrzak. To alternatywna metoda bardzo przydatna dla nauczyciela oraz łatwo akceptowana przez dzieci, której nadrzędnym celem jest aktywizowanie młodego człowieka. Imię dziecka jest słowem otwierającym świat pisma. Słowo – klucz, za pomocą którego dziecko może w sposób dla siebie najłatwiejszy i najbardziej naturalny odkryć strukturę pisma czyli relację między wyrazem napisanym a słowem mówionym i relację brzmieniową między literą a fonemem. W akcie inicjacji dziecko otrzymuje ogromny ładunek wzruszeń i wiedzy. Każde dziecko otrzymuje swoje własne słowo, specyficzną kombinację liter, tę właśnie która oznacza małą istotę o szczególnym imieniu .Od początku dziecko wchodzi w świat pisma jako w świat znaczeń, a nie izolowanych liter. Odimienna metoda nauki czytania to zabawy, gry, układanki... prowokujące dziecko do odkrywania na drodze samodzielnego rozumowania logiki alfabetycznego szyfru. Celem zajęć minionego tygodnia było: utrwalenie imion kolegów i koleżanek oraz ich nazwisk, zdrobnień związanych z imieniem, globalne czytanie nazw imion, wyszukiwanie takich samych liter w zapisanych imionach, analiza sylabowa imion dzieci, doskonalenie umiejętności posługiwania się swoim imieniem i nazwiskiem oraz rozpoznawanie ich w grupie innych imion, rozwijanie umiejętności opowiadania o własnych zainteresowaniach i upodobaniach oraz doskonalenie analizy i syntezy słuchowej, wzrokowej i ruchowej. Nauka liter, jak widać na załączonych zdjęciach wcale nie musi być nudna. Wystarczy, że podejdziemy do tego tematu we właściwy dla dziecka sposób – zabawowo.