Klamerkowe zabawy matematyczne i nie tylko w grupie VIII
Klamerki, inaczej spinacze to fantastyczne narzędzie, które może mieć wiele zastosowań. Poza oczywistym podtrzymywaniem wieszanej na sznurku bielizny, mogą stać się ciekawą pomocą do zajęć dydaktycznych z dziećmi i rekwizytem do wspólnej zabawy. Zabawy z klamerkami są źródłem wszechstronnej stymulacji, a służą między innymi: rozwijaniu wyobraźni dziecka, ćwiczeniu motoryki małej, usprawnianiu precyzji i chwytu dłoni (aktywują chwyt pęsetkowy), wpływają na koordynację wzrokowo-ruchową. Można je również wykorzystać do rozwijania pamięci i spostrzegawczości wzrokowej, intuicji matematycznej oraz dominacji stronnej. Tym razem dominowała u nas na zajęciach aktywność matematyczna, choć nie tylko. Było segregowanie klamerek według określonej cechy, przeliczanie, porównywanie liczebności, przypinanie klamerek zgodnie z wylosowaną cyfrą, kontynuowanie rytmów, odtwarzanie ułożonych wzorów z pamięci, łączenie spinaczy w konstrukcje, przypinanie spinaczy do ubrania, jak również klamerkowe wyścigi i twórczość artystyczna. Jednym słowem było edukacyjnie i wesoło. Zapraszamy do galerii.