Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Klamerkowe zabawy matematyczne i nie tylko w grupie VIII

Klamerki, inaczej spinacze to fantastyczne narzędzie, które może mieć wiele zastosowań. Poza oczywistym podtrzymywaniem wieszanej na sznurku bielizny, mogą stać się ciekawą pomocą do zajęć dydaktycznych z dziećmi i rekwizytem do wspólnej zabawy. Zabawy z klamerkami są źródłem wszechstronnej stymulacji, a służą między innymi: rozwijaniu wyobraźni dziecka, ćwiczeniu motoryki małej, usprawnianiu precyzji i chwytu dłoni (aktywują chwyt pęsetkowy), wpływają na koordynację wzrokowo-ruchową. Można je również wykorzystać do rozwijania pamięci i spostrzegawczości wzrokowej, intuicji matematycznej oraz dominacji stronnej. Tym razem dominowała u nas na zajęciach aktywność matematyczna, choć nie tylko. Było segregowanie klamerek według określonej cechy, przeliczanie, porównywanie liczebności, przypinanie klamerek zgodnie z wylosowaną cyfrą, kontynuowanie rytmów, odtwarzanie ułożonych wzorów z pamięci, łączenie spinaczy w konstrukcje, przypinanie spinaczy do ubrania, jak również klamerkowe wyścigi i twórczość artystyczna. Jednym słowem było edukacyjnie i wesoło. Zapraszamy do galerii.