"Land art oczami przedszkolaka"- podsumowanie innowacji pedagogicznej w grupie V
Land art to sztuka ziemi. Często nie dostrzegamy piękna przyrody, które nas otacza. Przedszkolaki z grupy V przez cały rok szkolny realizowały innowację przyrodniczą "Land art oczami przedszkolaka". Land art to połączenie przyrody, ekologii, zajęć ruchowych i plastycznych. Wspaniale pobudza wyobraźnię i rozwija kreatywność dzieci. W trakcie realizacji innowacji wykorzystywane były różnorodne, nowatorskie metody nastawione na manipulowanie, odkrywanie, poszukiwanie, tworzenie i działanie przez dziecko, ze zwróceniem uwagi na stymulowanie zmysłów. Głównym założeniem innowacji było stworzenie prac z wykorzystaniem dostępnych darów poszczególnych pór roku. Zajęcia w miarę możliwości odbywały się na świeżym powietrzu. Oprócz tego przeprowadzane były zajęcia dydaktyczne zgodne tematyką harmonogramu innowacji na których wykorzystywane były wybrane nowatorskie metody pracy oraz gromadzone w kącikach sensoryczno-manipulacyjnych środki dydaktyczne. Tematyka zajęć była związana z zachodzącymi zmianami w świecie przyrody, środowiska. Na zajęciach dominowały formy obejmujące: zabawy twórcze, zabawy sensoryczne, zabawy manipulacyjne, zabawy konstrukcyjne, zabawy aktywizujące, zabawy badawcze. Ostatnie dwa bloki tematyczne to: "Wiosenne dzieła sztuki" oraz "Mamo, tato jest już lato!", które przedszkolaki realizowały w okresie wiosenno-letnim. Land art, to dzieła tworzone z natury, w naturze; to wykorzystanie materiału przyrodniczego do tworzenia niezwykłych dzieł. Aby się o tym przekonać zapraszamy do fotorelacji.