„Magiczna Fasolka” – projekt edukacyjny w grupie V
Czterolatki z grupy V realizują kolejne etapy projektu edukacyjnego „Od nasionka do roślinki – Magiczna Fasolka”. Po zrealizowanych etapach: założenia hodowli, prowadzenia codziennej obserwacji, prowadzenia dziennika obserwacji faz rozwoju, zabawach zręcznościowych i twórczych z użyciem nasion fasolki, przyszedł czas na: prezentację i opis budowy roślinki, poznanie staroangielskiej baśni „Jaś i magiczna fasola”, naukę tańca „Polka fasolka” oraz sadzenie. Przesadzanie fasolek ze słoika do doniczek z ziemią to niezwykle ważny element pracy! Wzbudza chyba najwięcej emocji i dzieciaki podchodzą do niego z wielką uwagą, powagą i zaangażowaniem. Przed nami kolejne etapy tego projektu. Jak wiele można zrobić z jedną małą fasolką? Okazuje się, że bardzo wiele. Metoda projektu zakłada samodzielne zdobywanie wiadomości i sprawdzanie umiejętności w konkretnych sytuacjach życiowych, zamiast przyswajania wiedzy teoretycznie. Uczenie metodą projektu otwiera pytanie poznawcze skierowane do dziecka – ucznia, stawiające go w roli badacza poszukującego rozwiązania, wymagające zgłębienia kluczowych dla danej dziedziny pojęć i zagadnień, a na koniec zaobserwowania ich w otaczającym świecie. Projekt edukacyjny to metoda nauczania kształtująca wiele umiejętności oraz integrująca wiedzę z różnych przedmiotów. To niezwykle wartościowa metoda nauczania.