Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

„ Na tropie matematyki – od liczydła do kalkulatora i laptopa” - zabawy matematyczne w grupie X

Realizując tematykę dotyczącą wynalazków dzieci z grupy X  poznały historię liczenia począwszy od liczydła, kalkulatora do tabletu i komputera. Miały możliwość obejrzenia  wystawy, na której znalazły się  liczydło koralikowe, kalkulatory, tablet oraz laptop. Metodą „ burzy mózgów” szukały odpowiedzi na pytanie ;” Co łączy komputer i liczydła”. Niewątpliwą atrakcją zajęć było zastosowanie wyżej wymienionych urządzeń do rozwiązywania prostych zadań matematycznych podczas pracy w małych grupach. Do zabawy matematycznej, doskonalącej kompetencje matematyczne w zakresie dodawania i odejmowania wykorzystaliśmy koduj matę. Na  podsumowanie zajęć, po zastosowani urządzeń liczących, zadaniem dzieci było wysnuć wniosek na temat; ;na zajęciach liczyliśmy tak jak w dawnych czasach, za pomocą liczydła oraz w sposób nowoczesny, za pomocą kalkulatora oraz komputera. Najszybciej obliczenia wykonywaliśmy na……, a najwolniej na………