„Sensoryczne pory roku”- innowacja pedagogiczna - grupa III
Otaczający nas świat kryje w sobie wiele tajemnic i nieustannie nas zadziwia. Każdego dnia mamy styczność z wieloma zjawiskami. Zmysły pomagają nam go doświadczać. Mózg odbiera, rozpoznaje, segreguje, interpretuje i integruje informacje docierające poprzez poszczególne zmysły z wcześniejszymi doświadczeniami. Dzięki temu tworzą się reakcje adaptacyjne. Największa intensywność procesu przypada właśnie na wiek przedszkolny 3-7 lat. Wychodząc naprzeciw potrzebom edukacyjnym dzieci oraz naturalnej potrzebie zaspokajania ciekawości światem przedszkolaki z grupy III realizowały wiosenną innowację pedagogiczną pt. „Sensoryczne pory roku”. Celem tej innowacji jest dostarczenie dziecku poprzez zabawę różnorodnych bodźców wspomagających integrację sensoryczną, by usprawniać rozwój psychoruchowy dzieci. Wprowadzona innowacja nie stanowi formy terapii dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania integracji sensorycznej, a jest jedynie jej elementem wspierającym, który stymuluje rozwój motoryki dużej, usprawniania funkcję integracji sensorycznej, wzmacnia procesy nerwowe, rozwija dziecięce zainteresowania światem, jak również kreatywność, chęci eksperymentowania, doświadczania i tworzenia.