Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Skąd się bierze mąka? – grupa VII

Kolejny etap projektu edukacyjnego „Od ziarenka do bochenka” za nami. Tym razem bliżej przyglądaliśmy się mące. Przewidywane osiągnięcia przedszkolaków dotyczące tego zagadnienia zostały zrealizowane.

Dziecko:

  • wie, jak powstaje mąka;
  • potrafi zdefiniować pojęcie: młócenie;
  • wymienia zastosowanie wskazanych przez nauczyciela rodzajów mąk;
  • umie połączyć nazwę mąki z najbardziej charakterystycznym dla niej składnikiem;
  • wypowiada się na temat zastosowań mąki – wymienia produkty, których głównym składnikiem jest mąka;
  • zwraca szczególną uwagę na pieczywo i najważniejszy jej składnik, czyli mąkę;
  • swobodnie wypowiada się na temat miejsca wytwarzania mąki, charakteryzuje je;
  • wyróżnia czynności jakie podejmowane są w młynie, stara się ułożyć je w odpowiedniej kolejności;
  • definiuje pojęcie zawód;
  • rozwiązuje zagadki, których hasłem są zawody potrzebne przy produkcji chleba;
  • charakteryzuje zawody niezbędne przy produkcji chleba;
  • zna pracę rolnika, młynarza, piekarza i miejsca w których pracują: pole, młyn, piekarnia;
  • rozwija pamięć i logiczne myślenie układając z puzzli sylwetę piekarza, młynarza lub rolnika;
  • tworzy skojarzenia do każdego przedstawiciela zawodu;
  • zdaje sobie sprawę z trudu pracy poszczególnych zawodów i okazuje im szacunek;
  • czerpie radość i zadowolenie z zabaw z mąką;
  • odczuwa satysfakcję z bycia twórcą.

Przed nami kolejne, równie ciekawe i twórcze etapy w/w projektu. Będzie z pewnością interesująco, zabawnie i kreatywnie. Czyli tak, jak lubią dzieci.