Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Storyline, Jaś i Małgosia i fascynująca gra terenowa w grupie VI

„Bajka o Jasiu i Małgosi”, chwytająca dziecięce serca historia, stworzyła bazę dla przestrzeni edukacyjnej na cały tydzień. Postawiłyśmy na storyline – metodę opowieści wychowawczej zbudowanej z nagromadzonych działań połączonych związkiem przyczynowo- skutkowym. Metodę, gdzie pierwsze skrzypce grają pomysły i pragnienia dzieci, podsycane nieco przez dorosłych. Tak oto stały się rzeczy i historie porywające, zadania i wyzwania z różnych dziedzin wiedzy i nieodłączne twórcze rozwiązywanie problemów. Czytaliśmy, składaliśmy historyjki, otrzymywaliśmy tajemnicze listy (od ptaszka i od…policjantów!). Odbyliśmy, wraz z kolegami z grupy VIII, wyprawę w poszukiwaniu zagubionych dzieci, która zamieniła się w fascynującą grę terenową udokumentowaną później cudownymi mapami ( tu brawa dla Czarka za wspaniały pomysł!). Po drodze utrwaliliśmy nazwy zwierząt i roślin leśnych, ich odgłosy, tropy, sfotografowaliśmy pierwsze oznaki wiosny, przypomnieliśmy zasady zachowania podczas burzy i omówiliśmy bezpieczne zachowania a nawet zasady pierwszej pomocy, odczuliśmy trud wyprawy smakując okruszki chleba, wielozmysłowo odbieraliśmy las zasłuchani w śpiewy ptaków. Dziecięca spostrzegawczość, wyobraźnia i celne pytania sprawiły, że odnaleźliśmy wiele wskazówek, złamane gałązki, liścik ze wskazówkami, butelkę po wodzie, wstążkę na drzewie, chusteczkę dziewczynki, a żółty motylek i towarzyszący nam skowronek doprowadziły do tajemniczej mapy ukrytej w dole z piaskiem i omszałych pozostałości zamczyska. Stąd tylko krok do rozłożystego drzewa, pod którym poszukiwane dzieci spędziły noc, zanim…ale o tym pozwólmy opowiedzieć naszym poszukiwaczom…