Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Storyline, Jaś i Małgosia i fascynująca gra terenowa w grupie VI

„Bajka o Jasiu i Małgosi”, chwytająca dziecięce serca historia, stworzyła bazę dla przestrzeni edukacyjnej na cały tydzień. Postawiłyśmy na storyline – metodę opowieści wychowawczej zbudowanej z nagromadzonych działań połączonych związkiem przyczynowo- skutkowym. Metodę, gdzie pierwsze skrzypce grają pomysły i pragnienia dzieci, podsycane nieco przez dorosłych. Tak oto stały się rzeczy i historie porywające, zadania i wyzwania z różnych dziedzin wiedzy i nieodłączne twórcze rozwiązywanie problemów. Czytaliśmy, składaliśmy historyjki, otrzymywaliśmy tajemnicze listy (od ptaszka i od…policjantów!). Odbyliśmy, wraz z kolegami z grupy VIII, wyprawę w poszukiwaniu zagubionych dzieci, która zamieniła się w fascynującą grę terenową udokumentowaną później cudownymi mapami ( tu brawa dla Czarka za wspaniały pomysł!). Po drodze utrwaliliśmy nazwy zwierząt i roślin leśnych, ich odgłosy, tropy, sfotografowaliśmy pierwsze oznaki wiosny, przypomnieliśmy zasady zachowania podczas burzy i omówiliśmy bezpieczne zachowania a nawet zasady pierwszej pomocy, odczuliśmy trud wyprawy smakując okruszki chleba, wielozmysłowo odbieraliśmy las zasłuchani w śpiewy ptaków. Dziecięca spostrzegawczość, wyobraźnia i celne pytania sprawiły, że odnaleźliśmy wiele wskazówek, złamane gałązki, liścik ze wskazówkami, butelkę po wodzie, wstążkę na drzewie, chusteczkę dziewczynki, a żółty motylek i towarzyszący nam skowronek doprowadziły do tajemniczej mapy ukrytej w dole z piaskiem i omszałych pozostałości zamczyska. Stąd tylko krok do rozłożystego drzewa, pod którym poszukiwane dzieci spędziły noc, zanim…ale o tym pozwólmy opowiedzieć naszym poszukiwaczom…