„W świecie zmysłów, zdrowia i ruchu”. Realizacja innowacji pedagogicznej w grupie VI
Ok kilkunastu lat w Polsce obserwujemy zmniejszoną aktywność fizyczną wśród dzieci. Poznawanie otoczenia własnego ciała i wiedzy o świecie przez dzieci tworzy się z informacji dostarczanych przez nasze zmysły. Poszczególne zmysły zarówno odbierające bodźce z naszego otoczenia jak i te z głębi naszego ciała są tak umieszczone, abyśmy mogli jak najlepiej je odbierać. Dopiero właściwe połączenie doznań odbieranych przez różne zmysły gwarantuje nam zgodność obrazu otaczającego nas świata. Pamiętajmy, że o prawidłowy rozwój dziecka musimy dbać od najmłodszych lat, dlatego też przedszkolaki z grupy VI z wielkim zaangażowaniem realizowały przez ostatnie miesiące innowacje pedagogiczną wspierającą zdrowie oraz aktywność fizyczną. Były ćwiczenia jak i promowanie zdrowego odżywiania. Założeniami innowacji jest podejmowanie działań na rzecz edukacji prozdrowotnej, w tym zwiększenie aktywności fizycznej oraz edukacji żywieniowej oraz wszechstronny rozwój dziecka. Celem natomiast jest wspieranie prawidłowego rozwoju wśród dzieci poprzez zaangażowanie wszystkich zmysłów i części ciała oraz polepszenie rozwoju emocjonalnego, społecznego, fizycznego oraz poznawczego. Efektem wprowadzenia innowacji pedagogicznej w grupie było poprawienie koncentracji uwagi czy zwiększenie aktywności ruchowej. Wszystko to, po to, aby nasze dzieci były zdrowe i szczęśliwe.