Wąchamy, dotykamy, oglądamy i słuchamy – zabawy sensoryczne w gr. I
Maluszki z grupy I uwielbiają zabawy sensoryczne, które pobudzają zmysły, zachęcają do wąchania, dotykania, słuchania i poznawania świata wokół. Takie namacalne doświadczanie otoczenia zachęca dzieci do poznawania, odkrywania i rozwoju. Dziecko w ten sposób poznaje nie tylko siebie, ale również zjawiska zachodzące wokół. Wiosna to pora, która sprzyja obcowaniu z przyrodą, jej soczyste barwy mienią się w oczach ucząc rozróżniania barw, zapachów, łaskoczą noski a różnego rodzaju struktury pozwalają poznawać świat za pomocą dotyku. A jeśli za oknem pada deszcz? No cóż, przecież w tym roku w maju było mnóstwo takich dni, wtedy nasze maluszki rozbudzały swój wrażliwy słuch grając na instrumentach perkusyjnych.
Dziecko, które bierze udział w tego typu zabawach:
odkrywa świat poprzez zmysły,
uczy się i zapamiętuje kształty, kolory, zapachy,
zaczyna świadomie korzystać ze swoich zmysłów i rozwija swoją wrażliwość np. na nowe zapachy,
jest bardziej zrelaksowane a przez to spokojniejsze,
nawiązuje relacje międzyludzkie i uczy się współpracy w grupie,
aktywnie spędza czas – wyrabia w swojej świadomości potrzebę ruchu, która w dzisiejszych czasach coraz bardziej zanika.
Dzieci, które spędzają wiele czasu przed telewizorem czy komputerem mają w przyszłości problemy z koncentracją i sprawnością ruchową. Uaktywniając dzieci poprzez proste, ale angażujące je zabawy sensoryczne pobudzamy je do działania, a to prawdziwy potencjał na przyszłość.