"Z przyrodą za pan brat" - projekt edukacyjny cz. 1 w gr. V
W miesiącu marcu rozpoczęliśmy pierwszą część projektu przyrodniczego pt.: "Z przyrodą za pan brat". Projekt oparty na metodzie storyline, która łączy w sobie kilka elementów, występujących w innych metodach dydaktycznych: fabułę, odgrywanie ról, narrację, gry dydaktyczne, myślenie, dyskusję grupową, myślenie twórcze, problemowe, wizualizacje i inne. Poprzez tę metodę dziecko doświadcza wielu różnorodnych i intensywnych przeżyć, co pobudza ich kanały zmysłowe.
Dzieci podczas tych zajęć stworzyły własny kalendarz pogody, poznały zmienną marcową pogodę. Szukając oznak wiosny, przypomniały sobie jakie kwiaty występują o tej porze roku, a także jakie ptaki można zobaczyć wczesną wiosną oraz owady, budzące się z zimowego snu.
Jeśli przyszedł marzec to czas również na prace w ogrodzie. Dzieciom bardzo spodobał się pomysł siania i sadzenia roślinek w naszej grupie przedszkolnej. Jesteśmy bardzo ciekawi, co nam urośnie, jaki będzie smak i zapach naszego ogródka. Dzieci obiecały o niego dbać i podlewać codziennie.