Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

"Z przyrodą za pan brat" - projekt edukacyjny cz. 1 w gr. V

W miesiącu marcu rozpoczęliśmy pierwszą część projektu przyrodniczego pt.: "Z przyrodą za pan brat". Projekt oparty na metodzie storyline, która łączy w sobie kilka elementów, występujących w innych metodach dydaktycznych: fabułę, odgrywanie ról, narrację, gry dydaktyczne, myślenie, dyskusję grupową, myślenie twórcze, problemowe, wizualizacje i inne. Poprzez tę metodę dziecko doświadcza wielu różnorodnych i intensywnych przeżyć, co pobudza ich kanały zmysłowe.

Dzieci podczas tych zajęć stworzyły własny kalendarz pogody, poznały zmienną marcową pogodę. Szukając oznak wiosny, przypomniały sobie jakie kwiaty występują o tej porze roku, a także jakie ptaki można zobaczyć wczesną wiosną oraz owady, budzące się z zimowego snu. 
Jeśli przyszedł marzec to czas również na prace w ogrodzie. Dzieciom bardzo spodobał się pomysł siania i sadzenia roślinek w naszej grupie przedszkolnej. Jesteśmy bardzo ciekawi, co nam urośnie, jaki będzie smak i zapach naszego ogródka. Dzieci obiecały o niego dbać i podlewać codziennie.