Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zajęcia plenerowe w grupie IX

Ostatnie cieple dni odchodzącego lata przedszkolaki z grupy IX wykorzystały na  wyjście w teren,  spędzając czas pośród pobliskiej zieleni. W ramach projektu edukacyjnego   "Drzewo i pory roku" dzieci po raz kolejny odwiedziły "swoją" gruszę.  Zajęcia przyrodnicze poza przedszkolem są dla dzieci zawsze  intrygujące, ponieważ w ten sposób mogą one bezpośrednio zetknąć się ze środowiskiem naturalnym, a kontakt z naturą poprawia pamięć, koncentrację uwagi i stanowi swoistą atrakcję. Potwierdzeniem tych wniosków jest opinia profesora G. Wuttke (uznanego pedagoga i geografa), wg którego  "Żadne opisy słowne i rysunki nie zastąpią bezpośredniej obserwacji na miejscu czynionej przez zaciekawione oczy, uczulone uszy".    Bezpośrednia obserwacja pozwala pełniej  kształtować więzi emocjonalne z przyrodą, uwrażliwiać na jej piękno i wpajać konieczność jej poszanowania. Zajęcia w terenie  umożliwiły dzieciom  wielozmysłowe poznawanie drzewa, rozbudziły ich ciekawość poznawczą i zachęciły do dalszej  aktywności badawczej.  Po powrocie do przedszkola dzieci zapoznały się z budową owocu gruszy, poszerzyły wiedzę ekologiczną dostrzegając skutki  suszy- jej wpływ na ilość i wielkość owoców.  Rozwijały także inwencję twórczą wykonując z owoców smacznego jeża.